بازدید سرزده ی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از چاپخانه های شوش
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 57
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 333
:: بازدید ماه : 8022
:: بازدید سال : 20711
:: بازدید کلی : 297849
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از چاپخانه ها و چاپ دیجیتالی بنر به صورت سرزده بازدید نمود و با مشکلات مدیران این مجموعه  ها آشنا شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 11 روز پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه 1399 مصادف با 13 ماه مبارک رمضان سال 1441 هجری قمری رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ابتدا وارد چاپخانه ی حسینی شد  و ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات از درگاه خداوند سبحان گفت : هدفم از این بازدید سرزده  آشنایی با مشکلات چاپخانه ها است که پس از جمع بندی از طریق اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان و فرماندار شهرستان شوش رایزنی ها لازم را برای رفع مشکلات انجام دهیم تا شاید در آینده توانسته باشیم گره ای از مشکلات را باز کنیم .

سپس حسینی مدیر چاپخانه  خاطر نشان نمود : از زمانی که این چاپخانه را دایر نموده ام برای اولین بار است که سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش شخصا به این چاپخانه آمده است چون تا قبل از این یا کارشناس اداره آمده و یا ما را به اداره دعوت کرده اند اما حضور سرپرست اداره باعث می شود که انگیزه ی کاری در سال جهش تولید برای ما بیشتر شود و ما این دیدار را به فال نیک می گیریم .

وی افزود : یکی از درخواست های ما این است که چرا ادارات شهرستان شوش سفارشات چاپی خود را به شهرهای دور و نزدیک می برند ، درست است که در شهرستان شوش دستگاه چاپ اُفست وجود ندارد اما این دلیل قانع کننده ای نیست که ادارات چاپخانه های بومی را  فراموش کنند .

حسینی در ادامه نرخ تجاری برق مصرفی را یکی دیگر از درخواست های چاپخانه ها دانست و در این راستا اظهار نمود : با توجه به این که کار ما فرهنگی است انتظار می رود که اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی یا از طریق اداره ی کل و یا فرمانداری شهرستان شوش پیگیری های لازم را به عمل آورد که هزینه ی مصرفی برق  چاپخانه ها به نرخ فرهنگی محاسبه شود .

مدیر چاپخانه ی حسینی در پایان به سومین درخواست  چاپخانه ها اشاره کرد و یادآور شد : بیش از یک ماه به خاطر شیوع ویروس منحوس کرونا این چاپخانه به طور کلی تعطیل  شد و از نظر مالی ضرر و زیان را متحمل شدیم و از طرفی  تمام چاپخانه ها کاغذ مورد نیاز خود را با نرخ آزاد خریداری می کنند  و اگر از این به بعد کاغذ را با تعرفه ی دولتی به ما بفروشند می توانیم بخشی از ضرر و زیان ها را تأمین کنیم .

دومین چاپخانه ای که سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش سرزده وارد آن شد چاپخانه ی آپادانا  بود که مهران مزبیه باف مدیر این چاپخانه نیز حضور رضا ذاکری را به فال نیک گرفت و گفت : باید اعتراف کنم که اگر برای اولین بار سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خود زحمت داده و شخصا از چاپخانه ها  آن هم به صورت سرزده بازدید می کند به خاطر مهربانی ، اخلاق مداری و احساس مسئولیت پذیری ایشان است که خستگی یک روز کاری را از جسم ما خارج نمود و این دیدار قطعا به عنوان یکی از خاطرات شیرین من ثبت می شود .

وی ضمن اشاره به مشکلاتی که مدیر چاپخانه ی حسینی مطرح کرده بود در این راستا افزود : اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش «کنترل و نظارت» بر زیر مجموعه های خود را بی شک باید به صورت مستمر انجام دهد تا هر کسی با توجه به  مواردی که در مجوزی که دریافت می کند فعالیت داشته باشد .

مزبیه باف در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : اطلاع دارید که مواد مصرفی ما روز به روز گرانتر می شوند ، اما وجدان کاری را همیشه مدنظر داشته ایم و اگر اجناسی را که سال گذشته خریداری کرده ایم ، هیچ وقت به نرخ روز به مردم عرضه نمی کنیم .

مدیر چاپخانه ی آپادانا به یکی از دلایل این که برخی از ادارات سفارشات خود را به سایر شهرستان ها می برند اشاره کرد و گفت : از من نخواهید که به نام دستگاهی  اشاره کنم ولی مورد داشته ایم که مأمورین خرید برخی از دستگاه ها نزد ما آماده اند که  در فاکتوری که به ما می دهید اگر نرخ هر پد (بسته) 2500 تومان است در فاکتور 3500 تومان نوشته شود ولی ما این کار ر ا قبول نکرده ایم چون به دست خود لقمه ی حرامی را وارد برخی از سفره ها می کنیم و برای من این کار یعنی سوختن اعمال خوبی که اگر توانسته باشم برای آخرت خود جمع کرده باشم .

چاپ دیجیتال پارت سومین محل مورد بازبینی رضا ذاکری بود که در غیاب مدیر این مجموعه ، خواهرش حضور داشت و از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم گفت : قیمت بنر هفته به هفته افزایش می یابد و از طرفی با توجه به این که ویروس منحوس کرونا شیوع پیدا کرده و استان خوزستان هم در فهرست استان های پر خطر است متأسفانه سفارشات ما حتی نسبت به گذشته به زیر 40 درصد رسیده است ، از این بابت  انتظاری از اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نداریم چون نه بالا رفتن  نرج بنر  به عهده ی این اداره است و نه ویروس منحوس کرونا که جهانی شده است را می توان به این راحتی ریشه کن نمود اما انتظار ما این است که برای بیمه ی این قشر هم فکری شود تا مجبور  نباشیم بابت بیمه هزینه های آزاد بپردازیم .

چاپ دیجیتال توحیدی چهارمین مکانی بود که سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد آن شد ؛ در حالی که شهرام توحیدی مدیر مستقیم این مجموعه حضور نداشت برادرش توضیحات لازم را ارائه نمود .

 

 

وی افزود : یکی از مشکلات عمده ی ما که قطعا این مشکل مربوط به همه می باشد این است که ما همانند دیگر صنوف تحت پوشش اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نظیر « خبرنگاران ـ هنرمندان ـ امور قرآنی و....» بهره مند نیستیم و اذا برای تأمین دارو و همچنین سوابق شغلی می بایست با استفاده از تعرفه ی بیمه به نرخ آزاد استفاده کنیم ، لذا انتظار داریم نسبت به این درخواست توجه شود .

پویا چاپ به مدیریت مریم آل کثیر آخرین مکانی بود که قبل از اذان ظهر مورد بازدید سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش قرار گرفت .

مریم آل کثیر مدیر چاپ دیجیتال پویاچاپ  وقتی که شاهد حضور رضا ذاکری در مجموعه ی خود شد  با خوشحالی عنوان نمود : باید به شما خیرمقدم بگویم و قدردانی نمایم که با حضور خود  باعث بالا رفتن روحیه ی کاری شدید و در واقع به جرأت می توانم بگویم که چنین دیداری دوستانه  بی نظیر است .

وی  فرصت را غنیمت شمرد و خاطر نشان نمود : مگر نه این که حضرت آقا سال 1399 را به عنوان سال «جهش تولید» نامگذاری کرده است ؟ ما در این راستا می توانیم  و این آمادگی را داریم  چنانچه تسهیلات بانکی حداقل به مبلغ 100 میلیون تومان با بهره ی کم در اختیارمان بگذارند  دستگاه چاپ اُفست را  وارد شوش کنیم و بستر اشتغال را برای حدود 50 نفر فراهم نماییم .که درصدی از این اشتغال را می توان به عزیزان توانجو نیز اختصاص داد .

مریم آل کثیر ضمن قدردانی از عباس کرم الهی سرپرست انجمن روزنامه نگاران و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که همیشه انتشار اخبار فرهنگی و هنری را در اولویت قرار می دهد یک پیشنهاد را ارائه نمود و در این راستا تصریح نمود : اگر اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان  ، فرماندار و شورای تأمین شهرستان شوش هر ساله همایشی تحت عنوان « چهره های ماندگار فرهنگ و هنر» را در شهرستان شوش برگزار کنند و هر سال از هر بخش « بازیگران و کارگردانان ـ عکاسان و تصویربرداران ـ خبرنگاران  و روزنامه نگاران ـ خوشنویسان ـ نویسندگان و مؤلفان ـ شاعران ـ مداحان و پیرغلامان» و.... یک نفر را مورد تجلیل قرار دهند ، مدیریت پویا چاپ  تندیس های این عزیزان را آماده و در اختیار اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش می گذارد تا به نوعی سهم خود را در این همایش ادا کرده باشد .

رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در جمع بندی این بازدیدها  اظهار نمود : در مراسم اختتامیه ی سی و یکمین جشنواره ی تئاتر استان خوزستان که به میزبانی شهرستان شوش در سالن مجلل آوان برگزار شد با همکاری دکتر محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان  و محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و دیگر عزیزان از پیرتئاتر شهرستان شوش «استاد سید جلال حسینی» به طرز با شکوهی تجلیل شد و این می تواند سرآغازی برای این پیشنهاد شما باشد ، البته برای رسیدن به عملیاتی کردن این پیشنهاد نیاز به رایزی با اداره ی کل و فرماندار شهرستان شوش می باشد .

وی افزود : برای دریافت تسهیلات بانکی  در راستای اشتغال زایی و همچنین سایر درخواست های مطرح شده هم با هماهنگی ها لازم جلسه ی با حضور مدیران چاپخانه ها و چاپ دیجیتالی بنر با فرماندار تدارک خواهیم دید و علاوه بر آن صحبت های شما را با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در میان خواهم گذاشت .



:: بازدید از این مطلب : 980
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.